Subject: FW: Saku valla uute bussipeatuste lahendustest
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Thu, 15 Aug 2024 08:09:25 +0300

From: Kalev Eensaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, August 14, 2024 6:15 PM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Marek Lind
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Silver Riisalo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Peep Pukk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Saku valla uute bussipeatuste lahendustest

Tere

Olete veebruarikuu lõpus saatnud meile kirja 7.1-2/24/16343-5 „Tähtaeg loa
tingimuste täitmiseks“, kus kirjutasite meile ette tähtajalised ja
tehnilised tingimused uute bussipeatuste normidega vastavusse viimiseks.

Anname siinkohal teada, et oleme alates teie kirja saabumisest tegelenud
bussipeatuste kaardistamisega, kus soovime, et uued postipeatused
säiluksid, samuti oleme viinud läbi hanke nendesse peatustesse tüüpse
ooteplatvormi projekteerimiseks (koos valgustite, pinkide, prügikastide ja
rattahoidjatega). Oleme jõudnud projekteerimisega niivõrd kaugele, et
saadame teile ülevaatamiseks ja tagasiside andmiseks enda nägemuse,
millised platvormid võiksid uutesse koolibussipeatustesse tulla. Oleme
platvormi loomisel võtnud näiteks vabaõhumuuseumi juures kasutavad
platvormid. Kui lahendus sellisel kujul sobiksid, siis laseksime need ka
konstruktoril ära projekteerida ja seejärel saame hakata juba kohapõhiselt
teiega lahendusi läbi rääkima ja kooskõlastama.

Bussipeatustesse oleme loonud 3 eri varianti. Lisan nende eskiisid ka
manusesse.

*	Peatuse lahendus. See sobiks kohtadesse, kus teemaa on
tasapinnaline ja kus tee kõrval pole eraldi kergliiklusteed. Raami
paigaldaksime teest teiega kooskõlastatud kaugusele. Raami aluselt
kaevaksime välja mullakamara, paigaldaksime geotekstiili ja ehitaksime
killustikust kihi, et muru nendest läbi ei hakkaks kasvama ja raam oleks
maa tasapinna suhtes loodis.
*	Pikem purre. See sobib kohtadesse, kus tee mulde kõrval on
sügavad-laiad kraavid ja mille taga on ca 5 m kaugusel kergliiklustee.
Bussiga liiklejatel oleks mööda purret mugav kergliiklusteele pääseda.
Purde planeeriksime teest teiega kooskõlastatud kaugusele. Antud purre
hakkaks täitma eelnevas punktis nimetatud platvormi ülesannet. Ka
käsipuude lahendusi saame rajada vastavalt kohapõhisele vajadusele pikema
või lühema.
*	Lühem purre. See sobiks kohtadesse, kus on tee mulde kõrval
kitsad-madalad kraavid, aga kus on kraav ikkagi niivõrd sügav, et see
täidab sademevee äravoolu ülesannet. Lühemat purret kasutaks  selleks, et
kraavi ei peaks kinni ajama või torru paigaldama. Lühem purre oleks siis
mõeldud kohtadesse, kus kergliiklustee ja tee vahel on kitsam kraav ning
kus bussiga liiklejal oleks mugav kraavi ületada.

Panustame bussipeatuste loa tingimustele vastavaks viimisesse, mistõttu
soovime, et te ei alustaks 15. augustist loa kehtetuks tunnistamise
menetlust. Soovime teiega teha jätkuvat ja regulaarset koostööd, et
riigitee alusel maal saaksid uute bussipeatuste platvormid projekteeritud
teile sobival ja teiega kooskõlastatud kujul, et bussipeatustele saaksid
sõlmitud isiklikud kasutusõigused nende ehituseks ja hooldamiseks ning et
bussiga liiklejatel oleks võimalik jätkuvalt praegustes asukohtades bussi
oodata/bussilt maha tulla.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Saku Vallavalitsus

www.sakuvald.ee <http://www.sakuvald.ee/>
www.facebook.com/sakuvallavalitsus
<http://www.facebook.com/sakuvallavalitsus>

Saatja: Tiina Tuulik <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Saatmisaeg: esmaspäev, 12. august 2024 22:44
Adressaat: Silver Riisalo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Peep Pukk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kalev Eensaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Re: Ed: Koolibussipeatus v4

Tere.

Lugesin läbi Peebu kirja ja arutasime Silveriga.

Lisan kirjale pikema ja laiema purde joonised.

Peatuse valgusti ja peatuse tähise kohta tuleb vaadata kohapõhiselt.

Sinna, kuhu ei mahu tüüpne peatus tuleks teha mõõdistus ja koostada
kohapõhine projekt.

Kaaluda võiks ka 1 m laiuse bussiooteala kavandamist (kui Maanteeamet seda
lubab).

Ootan arvamusi ja juhtnööre edasi töötamiseks.

Lugupidamisega

Tiina Tuulik

5144806

Kontakt Silver Riisalo (<[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval E, 12. august
2024 kell 10:41:

Saatja: Peep Pukk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 17. juuli 2024 19:38
Adressaat: Silver Riisalo <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kalev Eensaar
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Koolibussipeatus v3

Tere!

Vaatasime täna Kaleviga ka ootealade keerulisemaid kohti. Nendega tuleb
üksjagu tegemist, sest riigitee ääres midagi täita ja kraavi ehitada
tähendab ilmselt ka täiendavat projekteerimist.

Ooteplatvorm peaks jääma asfaldiservast ca 80 cm kaugusele, et
talihooldega seda ära ei lükataks. Mitmes kohas jäi mulje, et siis pole
peatuse posti enam võimalik platvormi taha panna, vaid see tuleb sobitada
eraldi platvormi etteotsa. Muidu satub see päris kraavi.

Platvorm 1,5m laiuselt sobib, kuid 1,0m purret on vaja paljudes kohtades
topelt panna, et see ka platvormina töötaks, sest platvormi ennast pole
kraavi pervel enam kuhugi paigaldada.

Purrete variandid peaksid olema 3m ja 4,5m. 2-meetrine jääb liiga
lühikeseks. Ka 4-meetrine jääb liiga kraavi pervedele, 0,5m lisaks päästab
selle. Purde variandina peaks ehk kaaluma ka 1,5m laiust, et see töötaks
tee ääres ka platvormina.

Lisan juurde ka mõned pildid.

Tervitades

	PEEP PUKK / majandusteenistuse juht
Tel: 671 2406
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee
<http://www.facebook.com/sakuvallavalitsus>
www.facebook.com/sakuvallavalitsus